Når trangen for å lage noe er større enn behovet for nye klær

Eller rettere sagt, jeg vil alltid ha mer klær men jeg trenger altså ikke flere gensere med dårlig fasong. Jeg måtte rive ting ut av klesskapet i går, jeg fikk ikke lukka døra. Ut på gulvet ramler mengder med ullklær, mesteparten egne kreasjoner. Og mesteparten er ikke i bruk. Noe kom aldri i bruk, mens noe ble testet men bare lagt til side. Lyseblått skjørt i Drops Lace, tynntynn silke og alpakka, det startet som deler til en topp tror jeg, men… Fargen er jo feil og skjørt helt uten passform til rund rumpe og mage det går jo ikke! Kjenner jeg meg rett tar jeg nok delene fra hverandre og rekke opp alt sammen.

   
Og på pinnene nå er det snart ferdig en genser til, en fantasigenser i diverse restegarn i hvitt/offwhite. MON den vil tas i bruk? Jeg har godfølelsen! Det blir en sommerlig sak, med nok vidde og nok lengde og trekvart ermer.

    

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre etter dette, nå må jeg spare plass i skapet til nye prosjekter til høsten. Har kjøpt boka Strikketid av Marte Helgetun, og der har jeg sett meg ut både nye jakker og godgensere jeg vet jeg bare må ha!

Nå skal jeg gå gjennom skapet en gang til, legge vekk det som viste seg bli bom, kanskje gi det vekk, og samtidig pakke ned de gode plaggene for sesongen. 

Nå er våren her for fullt, og det skal nytes til fulle, med kun småprosjekter på pinnene som kan gå i gavekassen 🙂 

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

