Metal reDesign

 

Jeg har en god venninne som fra tid til annen kjøper ting hun ender med å ikke bruke (selv kan jeg jo aaaldri finne på å gjøre bomkjøp,neejda… Tror de fleste skjønner at det ikke stemmer) men hun er snill altså og lar meg arve ting! Og jeg som liker å mekke om på nær sagt hva det enn skulle være, kan da ile til med saks og symaskin og lage en ny vri på saken! Her er resultatet av en bitteliten übertøff veske med Misfits motiv, som nå er en stor og romslig veske, fremdeles med Misfits motiv, men litt mer subtil, og rommer det meste. Jeg spretta opp bunnen i veska og sydde igjen sårkantene og felte inn en annen veske jeg har sydd for lenge siden, i voksduk, og pynta skjøten med et morsomt bånd.

Førbilde:

misfits førbilde

etter…. :

 misfits etter misfits etter2 2014-10-20 16.14.59-1

Her har jeg gjort om på ei band tskjorte, hvor jeg har endret uttrykket helt og laget en singlett. Førbilde:

saxon førbilde

etter…

saxon etter saxon etter2

Tilsvarende, her er t-skjorta gjort om til singlett og innfelt et stykke i sidene som gjør den mer romslig og luftig! Problemet med disse tskjortene som ofte blir med oss hjem fra en konsert, er at de ikke er så flatterende på damer! Så det hender jeg studerer fasongen på plaggene på forhånd, og ser om jeg på en enkel måte kan fikse dem. Er det søm i siden, så kan man enkelt felle inn et stoff, og uansett er det enkelt å klippe av ermene og halslinningen og lage singlet. Et enkelt oppslag på Pinterest gir masse inspirasjon!

før:

slayer førbilde 

snipp, snipp – av med ermer og hals, brett ned kant foran og bak, stryk og sy løpekant, lag stropper av leftovers fra ermene, tre i og knyt! Voila:

  slayer etter

slayer etter2

Dette innlegget ble publisert i Søm og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

