Kjole, type pen

Jeg gikk litt amok på siste salget til Stoff&Stil, skulle man sett hvor mange flotte bomullstoffer de hadde tenkt å kvitte seg med??

Mens jeg handlet i affekt, dro det med seg en meter med noe stretch-rib i dus lilla, som jeg ikke helt ante hva var eller hva kunne brukes til. Litt i kjent stil, det der… Mens jeg sto og holdt opp stoffet med den ene handa og klødde meg i hodet med den andre, lurte jeg fælt et øyeblikk. Men, nesten alt kan jo bli kjole, bare at dette kunne ikke bli en vanlig Snömus Design-kjole… stoffet var det glatteste jeg har kjent, det var rett og slett vanskelig å holde selv om jeg brukte begge hendene. Men så tenkte jeg… hva om jeg strikker en liten overdel og monterer på stoffet til den…? Det kunne kanskje fungere. Så, ett nøste med Lerke i en myk grå tone ble gjort om til en bikinioverdel. Og etter en masse plunder og heft, fikk jeg rynket og sydd på den meteren med ultraglatt lilla rib, og nå venter jeg bare på invitasjon til en bedre middag 🙂 Tenkte forresten pynte den med masse bling og perler, men for øyeblikket er den slags pakket ned i kjellerens mulm og mørke. Vi flytter nemlig, om noen uker 🙂

 

Dette innlegget ble publisert i Søm. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

