Retro – igjen

Så klikket man på seg en vanvittig samling håndarbeidsblader, igjen. Sist det skjedde, bar elsklingen nesten på seg brokk for å få fraktet hjem bortimot 10 årganger med Alt om håndarbeidet, og mesteparten av bladene havnet i kjelleren… det viste seg at man ikke lot seg inspirere stort av 90årene… Det er et litt betent tema  her i gården. Og så skjedde det igjen, man går inn på QXL og finner at noen selger 1978-1985 for kr 40, så da kunne man ikke godt la det være heller 🙂 Det skal bli utrolig spennende å bla seg igjennom dette! Det første jeg så var denne oppskriften, og satte nesten kaffen i vranghalsen:

Jeg mener, hvem i alle dager strikker seg en ulldrakt? Har noen gjort det (til seg selv)? Denne drakten er stikket på pinne nr 3 og det ville gått med to kilo ull å strikke den i str M. (Vil du ha oppskriften så si fra, og lykke til!)

Bruker vel en stund på å gå gjennom disse:

I går var det igjen marked på Ekeberg. Det var nydelig vær, og vi gikk fra stand til stand på jakt etter skatter. Det er en spesiell LP jeg har lyst på, og har lett etter i alle år, så det er liksom et fast punkt på agendaen å bla gjennom bunke etter bunke LP’er. I tillegg hadde jeg lyst å finne gamle ukeblader, og det lykkes jeg med, samt fant jeg to strikkepinner som aldri har vært ute av pakken sin, med prisene 3,10 og 4,20 i størrelse jeg ikke hadde fra før, og som jeg egentlig ikke trenger, med tanke på at det er pinne nr 2… det er ikke mye jeg går i gang med som er på pinne tynnere enn 3,5!  (Slike korte pinner har jeg aldri sett før). Det du ser på bildet kostet 10 kr per stykk. Så nå skal jeg ut i sola med en iste og lese Kvinner og Klær fra 1960. Ha en strålende søndag!

Dette innlegget ble publisert i Diverse. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

