Årets første Snömus-kjole

Det er nå ett år siden sånn ca at jeg tok for meg et fleece-pledd og saks, og lagde den første snömuskjolen. Det var mønster fra Håndarbeidet, og det skulle egentlig være en tunika i tynt stoff. Type enkel å få til. Det var det i og for seg, men passformen var ikke helt bra. Den ble aldri brukt. Så gikk det en tid og jeg fant kjolen jeg hadde sett etter SÅ lenge, og den var sydd av Cinnamon Girl. Jeg var glad og lykkelig for den, men oppdaget også hvor utrolig enkelt det kan gjøres, når man skal sy kjole. Det var til sammen fire mønsterdeler, fram, bak, hette og ermer. Jeg må si jeg lot meg inspirere. Seks-sju kjoler har det blitt, og det blir bare bedre og enklere og penere etter hvert som øvelse gjør mester. Jeg har også gjort meg erfaringen at «nervøs velour» ikke er tingen i kjoler, men kan godt brukes på ermer og detaljer.

Her er årets første modell ut: «Lengter mot vår», i lys syrin bomull, gylden velour pyntet med knapper og saker fra perleskrinet.

Dette innlegget ble publisert i Søm. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

