prinsessepynt til blomst’n

 

Dette skulle bli pannebånd til ei jeg kjenner, men så ble det heller en pynt til potteskjuleren som holder julestjerna mi 🙂 Det er en av årets nykommere, en Princettia.

La opp 15 masker pinne nr 4, garnet jeg brukte var Safir fra Sparkjøp 😉 Strikket rett på hver pinne, økte 1 m på ene siden til det var 21 m og strikket en rille uten øking/felling. Felte så av 1 m på den siden til det var 15 m igjen. Så en rille uten noe øk/fell. Det er én tagg. Så på’n igjen med økning på ene siden. Seks tagger tror jeg det ble. Sy sammen. Var på vei til å hive den i vaskemaskinen som sto klar med en vask på 60 grader, når jeg bråstoppet ved synet av den råååsa julestjernen min i den hvite potten. Tenkte «hmmmm…» og så var det visst potteskjuler jeg hadde strikket!

Den fine duken er det mamma som har heklet til meg 🙂

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

