Burberry Inspired Cowl Neck Scarf

Siden det første innlegget mitt i dag dreide seg om et mislykket prosjekt, så er det på sin plass å skryte av noe annet jeg har laget som virkelig ble bra, kjempebra, og som kommer til å bli mye brukt i vinter! Som så ofte kom jeg over noe på en blogg som fanget min interesse, og denne gang var det Julianne Smith på Ravelry sitt fantastiske mønster på en hals, som hun kaller Burberry Inspired Cowl Neck Scarf. Jeg la opp 48 m på en pinne nr 5,5 med et garn av litt uviss opprinnelse som jeg hadde 100 gram av. Myk ull, tror jeg (kjennes sånn ut). Strikket omtrent etter mønsteret, men la inn egen vri, bokstavelig talt, det var første gang jeg brukte en flettepinne. Strikket vel 10 pinner mellom hver vridning, til garnet var oppbrukt, og sydde sammen bak.

 

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

2 svar til Burberry Inspired Cowl Neck Scarf

  1. Linda sier:

    Hei hei.
    Jeg har sååå inderlig lyst til å strikke denne halsen, men jeg skjønner ikke det DØYT av engelsk oppskrift!! Blir så fortvilt at jeg nesten griner, for finner ikke norsk mønster noe sted!!! Kjempe fin hals du har lagd, du er virkelig flink, og jeg liker bloggen din, du skriver bra og morsomt 🙂 🙂 liker jeg!!!

    • snomus sier:

      Hei 🙂 tusen takk for tilbakemeldingen! Jeg må ta meg sammen, det er fem måneder siden jeg la ut noe nytt i bloggen min… det må jeg få gjort noe med i 2012. Nå er det sånn at det er over ett år siden jeg strikket den halsen, og husker ikke helt hvordan jeg laget den. Men det er ikke vanskelig å tolke engelske strikkemønstre, egentlig. Man finner oversettelser på uttrykkene mange steder, det er bare å knekke koden. Jeg har lært å strikke fletter av å se på youtube og garnstudio, for jeg liker å se hva jeg skal gjøre, ikke bare lese det.

Legg igjen en kommentar

