tilbake til fortiden

I går sendte en melding til meg selv tilbake i tiden, til da jeg var 10 år. Jeg sa: «Om en lang evighet, ja om 25 år, så skal du sitte på en tribune bare noe meter fra en enorm scene, der Morten, Magne og Pål underholder for hele Ullevål Stadion. Du skal få et fantastisk show, og blant annet se bilder av Morten på en tv som sikkert er nesten 1000 tommer!» Jeg lurer på om jeg trodde på meg selv… Uansett var det jo snakk om å vente i 25 år så jeg må jo ha avskrevet det som tullball.

Denne konserten var en opplevelse, og jeg må innrømme det satt en klump i halsen både en og flere ganger av synet av A-ha, når jeg tenkte på hvor mye den musikken betød for meg når jeg var liten. Sukk, ja. Det var før Alice Cooper og Metallica åpenbarte porten til hardrock og metal, hvor jeg sjangermessig har holdt meg ganske trofast de siste 20 år, selv om noe popmusikk, electronica og progrock alltid har vært viktige innslag i spillelista.

For å hindre at denne bloggen skjærer helt ut fra sitt hovedtema, som jo er håndarbeid og ikke egentlig er tiltenkt å skulle omhandle jakt på edderkopper og konsertanmeldelser, så skal jeg forsøke vende kursen tilbake. Det er bare det at det per i dag kun foreligger påbegynte sjal og sokker, og en ikke engang påbegynt genser, i kurven. Jeg har ikke alltid «helse» til å strikke, så i perioder kan jeg knapt nok ta i strikkepinner. Men det betyr ikke at jeg ikke kan planlegge og legge ting klart 🙂 Jeg har for en stund siden hatt ryddeaksjon i garnlageret, og faktisk kastet noe tøysegarn som inneholdt mer plastikk enn ullfiber. Nå sitter jeg igjen med (nokså mange esker) med «rent og pent» garn og fine rester som er sortert i fargenyanser, og det foreligger duse planer om hva det skal brukes til, på sikt.

Etter å ha ryddet og lagt planer, så tillot jeg å bestille en overraskelsespakke fra Mauds garn, som jeg følger litt på facebook. De hadde stort salg og jeg falt altså for fristelsen å bestille litt – tenkte jeg skulle bli kjent med noen nye merker. Pakken kom raskt den, og gleden over å åpne den var stor! Etter at det første sjokket la seg (fikk nemlig først øye på en Big Ball med noe blandingsgarn som jeg jo ikke er så begeistret for) så ser jeg at det andre garnet var veldig fint.

påbegynte saker:

 

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

