Little Black Metal Dress

Jeg har skuffen full av bandtskjorter. Nye versjoner og utforminger av nevnte plagg har en tendens til å ligge sammenrullet i veska når jeg kommer seilende hjem sene konsertkvelder. Før i tiden måtte jeg ha en souvernir fra enhver konsert, uansett om den eneste størrelsen som fantes var XXL. Jeg er ikke tynn, men jeg er ikke XXL heller, og bare 163 cm. Det ble selvsagt nattskjorter (selv om jeg heller sjelden bruker nattskjorte). I de senere år har det kommet jentevennlige bandtskjorter, så nå kjøper jeg jo det i stedet… skjønt, det er ikke lenger er en obligatorisk handling. 

For hva skal jeg bruke bandtskjorter til? Krymper gjør de i vask,  og i skapet, og anledningene til å sprade rundt i dem har i grunn krympet det og. Jeg kaster dem jo ikke, de er trivelige minner og jeg setter stor pris på dem. I kveld kom den strålende ideen: Jeg kan for eksempel lage kjole av dem!!  Her er beviset. En gammel Darkthrone girlie i størrelse for liten var første trøye ut. Denne korte toppen, pluss nedre del av en jakketing, kjøpt på  B-young for 30 kr (og som viste seg var kjempestygg, noe som var ergelig siden jeg kjøpte 2 stk) ble til sammen en om jeg skal si det selv, direkte kul kjole! Meget godt fornøyd er jeg, så denne skal legemet iføres ved første og beste konsertanledning, med svarte netting eller blondeleggings, skinnjakke og røffe boots til 🙂 Blir hur bra som helst det.

foran

bak

 

Dette innlegget ble publisert i Søm. Bokmerk permalenken.

3 svar til Little Black Metal Dress

  1. cathrine sier:

    Kjempestilig! Du er så kreativ!

  2. Bobbie sier:

    Vet du hva? Jeg hadde flere som jeg ga som gave til slutt fordi de fulte i skapet i Istanbul 😦 Jeg angrer det! Ønsket jeg hadde din vision og talent så de ville endte opp som bandkjoler også… plus jeg synes det er fint ide du burde gi videre til de band marketing folk! Jeg passer ikke i T-shirt formatet med min kort høyde og tyrkiske hofter, men kjoler? Absolutt! Jeg ville ha kjøpt dem på konserter… kos deg på øya 🙂

  3. Randi sier:

    Helt Genial!!! Enig med forrige kommentar, band-kjoler bør innføres!

Legg igjen en kommentar

