Arvemateriale (ikke DNA nei)

Jeg fikk morsomt nok anledning til å gå gjennom og rydde skuffer og skap med bl.a gamle duker, stoffer og andre håndarbeidsting, når jeg besøkte svigerforeldrene på deres sommersted i nord. Du å du som jeg koste meg, selv om jeg måtte nyse en del 🙂 Jeg fikk lov å overta alt jeg kunne tenke meg at jeg kunne få bruk for, og klarte på et mirakuløst vis å få med meg hjem en mengde ting i kofferten som egentlig var helt full på turen oppover. Blant skattene kan nevnes Alt for Damenes strikkebok 1965, Norsk ukeblads strikkebok antakelig fra omtrent samme tid, og  Den Nye Strikkeboken av Esther Bondesen fra 1947! Virkelig en klassiker, spennende lesning for en strikkenerd. Jeg har også fått flere flotte gimpa sjal og nydelige svarte silkehansker… (skal ta bilde hvis jeg finner et antrekk å bruke dem til!)

Bilde fra boka fra 1947: tror kanskje ikke jeg skal satse på en sånn en…

Bilde fra boka fra 1965: den derimot kunne jeg kanskje tenkt meg 🙂

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

