1. mai

I går var Fru Snömus på bowling. I dag har hun vondt i armene sine på en helt ny måte! Det er akkurat som om håndleddet har lyst å koble arm fra hånd hele tiden, så i dag har det meste vært besværlig å få til… men noe lek med tråd og stoffer har det da blitt…

Det har i lengre tid nå samlet seg opp skjerf/tørkler som aldri blir brukt. Og så var tanken- kanskje man kan bruke dem til fór i vesker? Veskemønster ble søkt opp, og funnet, på Burda Style. Men jeg mangler printer! Og jeg gadd ikke slå på helten sin pc (som har printer), så da tegnet jeg heller av mønsteret ved å holde arket på skjermen. HEHE…! Jeg følte meg fryktelig snedig 🙂

Det ble først sydd en prototype. Den ble bra.

Så jeg lagde en til. Den ble ikke fullt så bra. Så da sa vi takk for i dag og på gjensyn i morgen…

Så har jeg strikket strømper til ny personlig rekord: 10 timer! Det er pinne nr 6 og Cortina garn fra Sparkjøp, og det er jammen meg en blomst på ankelen også 🙂

Og så var det teppet av bestemorruter… tidligere omtalt så vidt på gammelbloggen. Problemet var at det gamle teppet hadde gått veldig opp i sømmene, og jeg så for meg et enormt tidkrevende arbeid med å sette det sammen igjen. Men jeg ville gjerne ha det, og ville at det skulle bli i orden, så jeg skulle i det minste prøve fikse det. Det ble å finne en sterk og nøytral tråd, og nål, og bare begynne et sted. Sydde små sting på baksiden og i løpet av en kveld og var faktisk det meste tatt. Teppet måler ca 1 * 1,9 meter

Dette innlegget ble publisert i Søm, Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

