litt redesign…

Jeg har notert meg at det er et designteam der ute som kaller seg Odd Molly, som selger klær med sjel til damer som har god råd… Jeg blir mer og mer opptatt av klær med sjel og egenart, en aldri så liten endring i Tingenes Tilstand hva angår denne damen. De som har lest bloggen min før kan kanskje ha lagt merke til, eller lest mellom linjene, at jeg bruker mer og mer tid på egenart i klesveien. Små og større plagg eller tilbehør som bare jeg har! Enn så lenge har det ikke vært noe spesiell kobling til mote, hvis man nå tenker på «hva som er in akkurat nå». Men jeg merker at det skjer endringer også der. Nå tenker jeg at jeg gjerne vil lage ting som har en fot innen sesongens mote. Nå vil jo det selvsagt mest handle om å lage ting jeg liker, så om det blir in med skjerf med grønne frosker eller apekatter så går jeg ikke på den. Men nå, som det bugner over med strikk, og fremfor alt hekling som detaljer i både klær og tibehør,  ja da blir det lett å la seg inspirere! Her om dagen var jeg innom diverse butikker rettet mot nettopp Damer med god Råd, og sugde til meg inspirasjon. I påsken hadde jeg sågar tenkt meg på kunstindustrimuseet for å studere Per Spook! Nå klarte jeg ikke å komme med dit i tide, men frøet var sådd. Jeg må faktisk innse at jeg har blitt litt interessert i Mote som tema. Men tilbake til Odd Molly. De lager noen jakker som det oser sjarm og hygge av, og jeg tenker på å faktisk hekle meg en jakke selv. Så kom jeg på at jeg HAR en hekla jakke, som mamma har laget til meg for mange år siden. Den har kun overlevd kast-o-rama de siste årene fordi det er et kjært plagg, men jeg har ikke brukt den på lenge. Nå tenkte  jeg… ettersom jeg har lært meg å hekle (takket være videoene til Garnstudio) at jeg kunne jo prøve å fikse den opp litt? Som tenkt så gjort… Og resultatet ble ganske bra, på en litt sånn rustikk måte.

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

